Forælder eller primær voksen til elev hos Den Musiske Helhedsskole
Samarbejdet mellem skole og hjem er ikke blot vigtigt, men essentielt for at vi kan hjælpe jeres barn.
Vi forventer at I er indstillet på at indgå i og bidrage til dette samarbejde.
Vi forventer også, at vi bliver oplevet af jer som en åben skole, hvor I føler jer velkomne.
Tillid går begge veje.
Vi har tillid til, at I kender jeres barn bedst og derfor bliver jeres erfaringer og oplevelser vigtige i samarbejdet.
Vi vil det bedste for jeres barn.
Elev hos Den Musiske Helhedsskole
Hos os er det oftest sådan, at man som elev skal lære eller genlære, hvordan det er at gå i skole. Der er sket et skred i udviklingen som gør, at der for en periode er behov for at gå på en skole som vores.
Vores mål er at vende mistrivsel til trivsel, så det igen bliver muligt for hver enkelt menneske at udvikle sig og opnå det fulde potentiale.
Terapi hos os
Den Musiske Helhedsskole arbejder ud fra en psykodynamisk forståelse, i en miljøterapeutisk ramme. Behandling i en miljøterapeutisk organisation, handler om at organisere miljøet på en måde der skaber mulighed for at barnet, den unge og familien kan arbejde med forandring og udvikling.
Skolen i tal og procenter
Vi ønsker det bedst mulige forløb for alle vores elever
30+
Års erfaring
100%
hjælpes videre med en plan
65%
af vores elever tilbage i almen- eller specialskole før 7. klasse
5-7
elever pr. klasse med co-teaching
Fagligheden i orden
Vi benytter os ikke af vikarer og alle vores ansatte er uddannet enten lærer eller pædagog.
Vi har en fælles overenskomst med Danmarks Lærerforening og Socialpædagogernes Landsforbund, som er med til at sikre at alle ansattes faglighed og arbejdsforhold er i orden.
I hverdagen betyder det, at det er de samme voksne, dit barn vil møde og danne relationer til.
Det Musiske
Den musisk-kreative tilgang til undervisning forstås bredt som en måde at lære på, hvor glæde, leg og motivation er i centrum.
Vi tænker læring hele dagen, også når vi spiser frokost sammen, går eller tager en tur, leger, eller er på koloni. Det er en tilgang til læring, der søger at tænke ud fra traditionel boglig undervisning i klasserummet, og tilbyde alternativer til det der ikke har fungeret i almenskolen.
Det er ikke nødvendigt at interessere sig for musik eller at kunne spille på et instrument, for at have stort udbytte og glæde af at gå på Den Musiske Helhedsskole. Hvis man er udfordret i at indgå eller være i et traditionelt klasserum, eller i at fungere i sociale fællesskaber, vil man kunne få stor glæde og udbytte af at være elev på skolen.
Hvordan får jeg mit barn ind
Indskrivningen foregår gennem din kommunes socialrådgiver eller pædagogisk psykologisk rådgivning (PPR). Vi er en del af Rammeaftalen og er derfor et af de tilbud, kommunerne har godkendt og benytter sig af.
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller brug for afklaring.